FİNLANDİYA'DA EĞİTİM NEDEN BU KADAR BAŞARILI?

finlandiyada öğretmen seçimi, Finlandiya'da Okula Başlama Yaşı,Finlandiya'da Eğitim Müfredatı Nasıl, Finlandiya'da Öğrenciler Haftada Kaç Saat Derse Giriyor, Finlandiya'da Sınavlar, Finlandiya'da Ev Ödevleri, Finlandiya'da Eğitim Masrafları, FİNLANDİYA'DA EĞİTİM NEDEN BU KADAR BAŞARILI
Finlandiya'nın dünyadaki en iyi eğitim sistemine
sahip olduğunu duymuş, okumuş ya da izlemişsinizdir. Peki bu insanlar eğitimde neden bu kadar başarılı? Şimdi bu soruya cevaplar arayalım.

1- Finlandiya'da Öğretmen Seçimi:
Finlandiya'da öğretmen olmak için zor sınavlardan geçiliyor. Aynı zamanda öğretmenler üniversite başarısı en yüksek %10 içinden seçiliyor. Bizdeki gibi "Hiçbir şey olamazsa öğretmen olur." anlayışı yok. Tabi öğretmenlerin master yapması zorunlu. Öğretmene verilen değer çok büyük ve öğretmenin toplum içindeki değeri oldukça yüksek. Öğretmen maaşları da aynı şekilde. Yani öğretmen dersinden, daha iyi ders  vermekten başka bir şey düşünmüyor.

2- Finlandiya'da Okula Başlama Yaşı:
Finlandiya'da okula başlama yaşı 7. Çocuklar evlerine en yakın okula gidiyor. Bu yüzden kendi başlarına okula gitmeleri sağlanıyor. Bu durum elbette çocuğun sorumluluk sahibi olmasını ve bağımsız yaşamasını sağlıyor.Fin eğitim sistemi rekabete karşı çıkıyor. Bu yüzden birçok okulun başarı düzeyi aynı ya da birbirine çok yakın. Aynı zamanda okullar arasında rekabet değil, dayanışma var. Bu yüzden aileler çocuklarını uzaktaki başarılı bir okula göndermek zahmetine girmiyorlar.

3- Finlandiya'da Eğitim Müfredatı Nasıl?
Finlandiya'nın eğitim müfredatı esnek bir yapıya sahip. Öğrencilere ve öğretmene göre değişebiliyor. Sadece çerçeve bir program var.

4- Finlandiya'da Öğrenciler Haftada Kaç Saat Derse Giriyor:
Finlandiya'da öğrenciler günlük ortalama 4 saat derse giriyor.

5- Finlandiya'da Sınavlar:
Finlandiya'da 8. sınıfın sonuna kadar öğrencilere not verme zorunluluğu bulunmuyor. Aynı zamanda ülkedeki bütün öğrencilerin gireceği standart bir sınav da yok. Ancak 16 yaşına geldikleri zaman ülke genelinde bir sınava tabi tutuluyorlar.

6-Finlandiya'da Ev Ödevleri:
Finlandiya'nın eğitim anlayışına göre öğrenme okulda olur. Sınıftaki öğrenci sayıları az olduğu için öğretmen bütün çocuklarla tek tek ilgilenebiliyor. Böylece öğrenme eksiği bulunan öğrenciler tespit edilip onlarla gerekli çalışmalar yapılıyor. Ancak öğrencilere ev ödevi verilmiyor.

7- Finlandiya'da Eğitim Masrafları:
Finlandiya'da eğitim masraflarının tümü devlet tarafından karşılanıyor.

Bütün bunların yanında Finlandiya nüfusu 5.5 milyon, kişi başı milli gelir 33.500 dolar. Eee hâl böyle olunca başarı da geliyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder